„Leginnovatívabb diákvállalkozás” díját nyerték a széchenyisek

„Leginnovatívabb diákvállalkozás” díját nyerték a széchenyisek

Diákvállalkozások tavaszi vására és versenye rendezvényen a „Leginnovatívabb diákvállalkozás” díját nyerték el az ifjú vállalkozóink

A Junior Achievement Magyarország (JAM) nemzetközi szervezete által 2018. március 23-án, Budapesten megrendezésre kerülő Diákvállalkozások tavaszi vásárral egybekötött országos versenyén a Nyíregyházi SZC Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakgimnáziuma és Kollégiuma intézmény Kreatív Kézművek diákvállalkozása nyerte el a leginnovatívabb diákvállalkozás díját.

A JAM által a KÖKI terminálban megrendezésre kerülő vásár és verseny a második alkalommal megrendezett országos megmérettetés a 2017/2018-as tanévben.

Iskolánkban két diákvállalkozás, a 11.B. osztály 12 főből álló diákjai által alapított Style Horse RT és a 11.A. osztály 11 főből álló diákjai által létrehozott Kreatív KÉZMŰVEK KKT jött létre a tanév elején Lázár Istvánné és Huriné Verdes Tímea szakmai tanárok vezetésével.

A diákok által megalapított vállalkozások bejegyzésre kerültek, társasági szerződést kaptak, üzleti tervet írtak a vállalkozás működéséről. Egész tanévben példátlan kitartással, fáradtságos munkával csapatban dolgoztak, termeltek, vásároztak, bevételre tettek szert.

A tavaszi vásárra a Style Horse Rt. diákvállalkozás egyedi készítésű pólókkal készült, amely a vásáron résztvevők tetszését hamar elnyerte. Több terméket eladtak, megrendeléseket vettek fel a jövőre vonatkozóan. Rátermettségükkel, kommunikációs képességükkel hamar a figyelem központjába kerültek.



A Kreatív KÉZMŰVEK KKT. diákvállalkozás egyedi párnákat, karkötőket, fürdőbombákat, tavaszi díszeket készített. Társadalmi felelősségvállalásként újrahasznosított papírból kosarat, dísznyulat fontak. Több zsűri tetszését is elnyerték ezek a különleges és egyedi újrahasznosított termékek.


A versenyen az eleinte inkognitóban tevékenykedő zsűri több szempontból értékelte a diákok munkáját. Értékelték a stand kinézetét, az alkalmazott marketing eszközöket, a kreativitást, a vásáron tanúsított csapatmunkát, a vevőközpontúság érvényesülését, az üzleti terv tartalmát, a termékek újszerűségét, egyediségét, a társadalmi felelősségvállalást.

Nyerő lett a „bulikarkötő” ötlet! A Kreatív KÉZMŰVEK diákvállalkozás tovább gondolta a karkötők ötletét: „Váltsuk le a papírszalagos karkötőket, s helyette alkalmazzuk az egyedi készítésű, későbbikben is felhasználható, vevő igényeire szabott bulikarkötőket!” Alapgondolat a minél több termék eladása kevesebb haszonnal, azaz sok kicsi sokra megy. Cél: a vállalkozás ismertségének növelése, a termékek minél szélesebb körben való megismertetése.

A diákvállalkozások működéséről a Style Horse RT képviseletében Szenti Tibor, a Kreatív KÉZMŰVEK képviseletében Filep Fanni adott nyilatkozatot a Centrum tévének.

 

 

#kapcsolódó

SóstóFeszt összefoglaló videó!

SóstóFeszt összefoglaló videó!

Ha lemaradtál róla, nézd meg mi történt az idei SóstóFeszten!

Holnap este kiderül, kit melyik egyetemre vagy főiskolára vettek fel

Holnap este kiderül, kit melyik egyetemre...

Pontváró helyszínek a közelben!